facebook-domain-verification=deoqpfu9y5endxp6xjdgbqaon4yv4p
top of page
  • Whatsapp

Tańczysz z dzieckiem na rękach?Tańcz mądra/y, tańcz!

  • Zdjęcie autora: Filip Sokala
    Filip Sokala
  • 4 lut
  • 2 minut(y) czytania

Uwaga 1

dostosuj chwyt do możliwości stabilizacyjnych twojego dziecka

Uwaga 2

dostosuj intensywność tańca do wieku swojego dziecka i odpuść headbangi i pogo :)


kilka faktów

Wibracje o różnym zakresie częstotliwości odbierane są nie tylko przez receptor układu słuchowego, ale

również w błędniku. Dodatkowo, poprzez receptory czuciowe naszego ciała. Możemy je nawet

zobaczyć!(wystarczy, że położysz szklankę z napojem na głośniku basowym). Granica pomiędzy

zakresem częstotliwości słuchowych i błędnikowych jest w pewnym zakresie płynna, co może tłumaczyć wzajemne oddziaływanie na siebie tych dwóch systemów zmysłowych. Nie wspominając już o sąsiedztwie anatomicznym tych receptorów i ich wspólnej drodze nerwowej jaką jest nerw VIII przedsionkowo ślimakowy, czy po części wspólnych ośrodkach w mózgu, w których są opracowywane.

Takie ścisłe powiązanie i współdziałanie nazywamy integracją multimodalną – ach, jak to rozwija!


Pomóż słuchowi i ruchowi się synchronizować.

  • Tańczenie do rytmu powoduje integrację wrażeń słuchowych z ruchem. Podobnie przyspieszenia, spowolnienia tańca dostosowane do zmieniającej się muzyki.

  • Wspomaga uwagę słuchową, percepcję ciała i reakcji równoważnych, adaptacji do zmieniających się bodźców, koordynację i wyczucie czasowe.

  • Ruch głowy względem źródła dźwięku wspomaga lokalizację bodźca słuchowego i orientację w przestrzeni. Pomyśl, czy lepiej słyszysz dźwięk w zależność od ustawienia ucha względem niego? Pomyśl o echolokacji, też z niej korzystamy, choć do nietoperzy nam daleko:)

  • Dziecko, które aktywnie uczestniczy w trzymaniu, bezustannie pracuje mięśniowo dostosowując się do co rusz nowych bodźców w postaci wychyleń i ruchów w różnych kierunkach. Uwaga, pracują tu też głębokie mięśnie stabilizujące!

  • Bodźce słuchowe i przedsionkowe mogą zarówno pobudzać, jak i zmniejszać pobudzenie OUN. Możesz to wykorzystać w zależności od potrzeb twojego dziecka. Bodźce intensywne, żywsze, o zmiennym rytmie, oraz te o wyższej częstotliwości – pobudzają. Bodźce słabsze, regularne o niższej częstotliwości - wyciszają.

  • Dziecko trzymane w tańcu jest w bliskim kontakcie z rodzicem i uczestniczy z nim w radosnej, beztroskiej zabawie i nieskrępowanej ekspresji ruchu! Kto się wstydzi tańczyć, gdy robi to ze swoim dzieckiem!?


Masz już starsze dziecko?

Bądź dalej mądry! Po prostu tańczcie!


Ps

znasz efekt „flow”?to stan głębokiego zaangażowania w aktywność, który może wystąpić, gdy

wibracje muzyczne synchronizują się z rytmem ciała. Ciało nie tylko reaguje na wibracje muzyczne, ale i wyraża je w postaci ruchów, które są zsynchronizowane z muzyką. To zjawisko, w którym nie tylko odbieramy muzykę, ale fizycznie reagujemy na jej na wibracje w ciele.

 
 
 

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Czy zabawa powinna być bezstresowa?

Czy zabawa powinna być bezstresowa? Beztroska – tak. Bezstresowa – niekoniecznie. Przyjrzyj się dziecięcym zabawom i zobacz, kiedy widać u nich największe zaangażowanie. Gdy dziecko o włos nie zostaje

 
 
 

Komentarze


fikasz?!

©2020 by Figla. Proudly created with Wix.com

bottom of page